Friday, January 26, 2007

Allvarligt talat ...

Den här bloggen var inte tänkt att bara vara allvarlig, utan också ge en alldaglig och humorisk skildring av livet här och mina tankar kring den kulturkrock som jag faktiskt upplever i Libanon, trots mitt libanesiska ursprung. Jag antar att 20 år i Sverige sätter sina spår. Men med anledning av de händelser som ägde rum i Beirut den här veckan så har jag hamnat på botten av den psykiska hälsotermometern. Den farliga och hätska stämningen som råder just nu i Libanon är värre än det krig som fördes av Israel i somras. Då visste vi i alla fall vem fienden var och vad som kunde hända. Idag vet vi ingenting. Jag vet inte ens om vi borde vara kvar i landet. Nedstämdhet är ett bra ord att sammanfatta allt med ....

1 comment:

Pravda daily said...

Här i Sveirge har nu nyheterna kring libanon sakta börjat att klinga av. Vad har hänt i helgen?