Thursday, January 13, 2011

Bloggen är igång igen och Libanon har ingen regering!!!

Jag blev inspirerad av att oppositionens ministrar igår avgick från den Libanesiska regeringen så jag beslutade mig för att sätta lite liv i bloggen samt att utnyttja tiden som arbetssökande till att skriva på mitt examensarbete till min magisterutbildning, i förändringens tecken. Jag avslutade fältarbetet för examensarbetet våren 2008 och 2 barn senare så kanske det är dags att skriva vidare på det.

Just nu är det mycket som händer i Beirut. Med den avgångna regeringen så väntar befolkningen spänt på vad som skall hända näst. Enligt protokoll så måste nu den libanesiska presidenten Michel Suleiman börja den traditionella rådgivningen, samtliga parlamentsledamöter besöker honom och ger förslag på namn för premiärministerposten.
Jag hoppas att det sker smidigt och utan problematik.

I nästa inlägg tänker jag sammanfatta lite om varför oppositionen avgick. Ni kan ju jämföra det jag kommer att skriva med vad media i Sverige rapporterar.

Förresten, jag vill tacka min vän Therese Brolin som sydde och gav mig det här praktiska pennfodral för ca 9 år sedan, titta, fortfarande som nytt!! Kommer väl till hands nu när jag ska vara duktig igen.

Vi hörs senare ikväll...

No comments: