Sunday, April 15, 2007

Min nya granne är Nasrallahs TV-station!!!

VÄLKOMMEN NASRALLAH!
Ja det är sant. Rycktet har gått bland grannarna ett tag nu och igår fick jag det äntligen bekräftat. Hizbollahs TV-station, Al-Manar, har hittat nytt fäste (efter det att israels armé bombade sönder den förra byggnaden i sommras) och det nya fästet ligger bara några höghus härifrån. Jag körde förbi dem igår kväll bara för att se om det var sant, och visst var det!!! Säkerheten var påtaglig; beväpnade vakter, taggtrådsstängslen och ett onormalt lugn runtomkring. Ska man vara stolt, eller ska man fundera på att sälja lägenheten och köpa lägenhet där risken att området vilken dag som helst kan bombas sönder är mycket mycket mindre än här? Ryktet som har gått bland grannarna talar inte bara om Al Manars nya lokalisering, utan även om att HELA hizbollahs högkvarter och kontor kommer att förflyttas hit till "mitt kvarter". Nu kom jag att tänka på gruppen Latin King´s låt "mitt kvarter", hehe. I alla fall, ville bara upplysa er om min levnadssituation. För övrigt så har redan en granne sålt sin lägenhet och är på väg att flytta till ett annat område, långt bort från "mitt kvareter" där den normala och lugna stämningen snart är ett minne blott.


Går ni in på länken så kan ni titta direkt!

1 comment:

Unknown said...

Alltid lika intressant att läsa dina inlägg! Fortsätt skriv!!!